Baranyi Barnabás

  • Név: Baranyi Barnabás
  • Email cím: barnabasbaranyi@gmail.com
  • Témavezető: Dr. Csató Péter
  • Kutatási téma: hatalom és szubjektum a technofóbia kortárs reprezentációiban

Tanulmányok

  • 2013-: Debreceni Egyetem, amerikanisztika mesterszak
  • 2010-2013: Debreceni Egyetem, anglisztika alapszak, amerikanisztika sáv, üzleti angol és fordítástechnika specializáció

Munkahelyek

  • 2015. június-: telefonos ügyfélszolgálat, technikai támogatás, IT Services Hungary Kft.
  • 2013. október-2015. május: nemzetközi értékesítési asszisztens, Graph-Art Kft.

Nyelvek

  • Angol: felsőfok (C1)
  • Eszperantó: középfok (B2)

Tagságok

  • 2013-: Hatvani István Szakkollégium
  • 2012-: Debreceni Egyetem Tehetséggondozó Program

Publikációk

  • “’Ember ez még egyáltalán?’ Abjekt és technofóbia a Crysis című videojáték-trilógiában.” Az idegen – Imágó Budapest, 6/1 (2017): 75-90. <http://imagobudapest.hu/10-lapszam/36-az-idegen.html>
  • “Presence, Meaning, and the Other in Katharine Susannah Prichard’s Coonardoo: The Well in the Shadow.” Journal of the European Association for Studies of Australia (JEASA), Vol.7 No.1, 2016. <http://www.easa-australianstudies.net/node/423>
  • “Conflicting Cinematic Languages and the Problem of Female Objectification in Spike Jones’s Her.” (En)Gendered Lives. Fanni Feldmann, ed. Debrecen: Hatvani István Extramural College, 2015: 71-85.
  • “Konfigurációk egy témára – A ludológia-narratológia vita.” Szkholion 2015/1 (2015): 109-117.
  • “Epistemology, Truth, and Interpretation in Christopher Nolan’s Memento and Its Critical Discourse.” Együtt a biztonságosabb tudományos karrierért, a jövőtervezésért. Fehér Zsuzsanna, M. H. Tewolde, eds. Budapest: PEME, 11 Oct. 2013: 284-293. <http://peme.hu.>
  • “A konstruált igazságok ‘valósága’ Christopher Nolan Memento c. filmjében.” Szkholion 2013/1 (2013): 72-89.
  • “Epistemology, Truth, and Interpretation in Christopher Nolan’s Memento.” Kálai Sándor, ed. Juvenilia V.: Debreceni bölcsész diákkörösök antológiája. Debrecen: Debrecen UP, 2013: 29-38.

Konferencia-szereplések

  • “The Posthuman’s Progress: Technology and Gender in the Crysis Videogame Trilogy.” Gendering the Urban Imaginary: Fantasy, Affect, Transgression, Angol-Amerikai Intézet, Debreceni Egyetem. 2017. május 12-13.
  • “Materiality vs. Discursivity? A Critical Reading of Mark Hansen’s Critique of Technesis.” 13th Biennial HUSSE Conference. Esterházy Károly Egyetem, 2017. január 26-28.
  • „Ember és technológia kapcsolata a Crysis című videojáték trilógiában.” Az idegen – VI. Magyar Pszichoanalitikus Filmkonferencia. Pécs, Apolló mozi. 2016. november 25-26.
  • “Transnational Cyborgs: Hacking as a Means of Posthuman Identity Formation in Latin-America.” The Americas: Global Challenges and Resposibilities - 11th Biennial Conference of the Hungarian Association for American Studies. Pécsi Tudományegyetem, 2016. május 12-14.
  • “The Desexualization of the Cinematic Gaze in Spike Jonze’s Her.” (En)Gendered Lives Student Conference. Debreceni Egyetem, Angol-Amerikai Intézet, 2016. március 4.
  • „A Dolgok Internete mint egységműveleti rendszer.” 2015. évi Tavaszi Tudományos Hallgatói Konferencia. Hatvani István Szakkollégium, DAB Székház, Debrecen, 2015. május 8.
  • „Videojáték és kritika: A ludológia-narratológia vita.” 2014. évi Tavaszi Tudományos Hallgatói Konferencia. Hatvani István Szakkollégium, DAB Székház, Debrecen, 2014. május 2.
  • “Epistemology, Truth, and Interpretation in Christopher Nolan’s Memento and Its Critical Discourse.” Együtt a biztonságosabb tudományos karrierért, a jövőtervezésért - VII. PEME PhD Konferencia. Professzorok az Európai Magyarországért Egyesület, Budapest XI. ker. TIT stúdió, 2013. október 11.
  • “Epistemology, Truth, and Interpretation in Christopher Nolan’s Memento.” XXXI. OTDK Humántudományi Szekció. Debreceni Egyetem, 2013. április 3-5.
Legutóbbi frissítés: 2023. 04. 19. 07:42