Feldmann Fanni

  • Név: Feldmann Fanni
  • E-mail cím: fannifeldmann@gmail.com
  • Témavezető: Győri Zsolt
  • Kutatási téma: Brit és kelet-európai queer mozi

Tanulmányok

  • 2011-2016: Debreceni Egyetem
  • 2014-2016: Angol-Amerikai Intézet, anglisztika MA, diszciplináris
  • 2011-2014: Angol-Amerikai Intézet, anglisztika BA
  • 2006-2011: Széchenyi István Gimnázium, Sopron
  • 1998-2006: Általános Iskola Fertőszentmiklós

Nyelvismeret

  • angol: felsőfok, C típusú nyelvvizsga (1259563)
  • német: középfok, C típusú nyelvvizsga (1293869)

Ösztöndíjak

  • 2016: DETEP ösztöndíj
  • 2015/2016: köztársasági ösztöndíj
  • 2015: Campus Hungary ösztöndíj, Lengyelország, Varsó, University of Warsaw
  • 2015: Campus Hungary ösztöndíj, Skócia, Glasgow, University of Strathclyde
  • 2015: Campus Hungary ösztöndíj, Írország, Dublin, Trinity College
  • 2015: Campus Hungary ösztöndíj, Anglia, Huddersfield, University of Huddersfield
  • 2015: DETEP tanulmányi ösztöndíj
  • 2014/2015: kiemelt, demonstrátori ösztöndíj
  • 2014: Campus Hungary ösztöndíj, Anglia, London, University of Kingston

Tagság szakmai szervezetekben

  • 2016-: European Network for Cinema and Media Studies (NECS)
  • 2014-2016: Hatvani István Szakkollégium
  • 2014-2016: DETEP

Publikációk

  • “‘We are not like you’: Imaginations of the Rural-Urban Dichotomy in Eastern European Queer-themed Cinema.” Ekphrasis 18.2 (2017). 62-77.
  • “The Other Neighbour: Controversial Homosexuality in the Television Soap Opera Szomszédok (Neighbours).” Turning the Page – Gendered Identities in Contemporary Literary and Visual Cultures, eds. Kata Gyuris, Eszter Szép. Budapest: L’Hartman, 2017. 145-164
  • Feldmann Fanni szerk. (En)Gendered Lives. Debrecen: Hatvani István Szakkollégium, 2016.
  • „New Queer Experience” Rev. of New Queer Cinema: The Director’s Cut by B. Ruby Rich. HJEAS 22.2 (2016). (publikációra elfogadott)
  • „Same Person… Just a Different Sex: Cinematic Subversion in Sally Potter’s Orlando.” (En)Gendered Lives. szerk. Feldmann Fanni. Debrecen: Hatvani István Szakkollégium, 2016. 86-99.
  • „Előbújni a vasfüggöny mögül: a szexuális másság térbeli metaforikája a magyar filmben.” Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben. szerk. Győri Zsolt és Kalmár György. Debrecen: Debrecen UP, 2015. 183-201.
  • „Férfi és nő? A nemi kategóriák bináris oppozíciójának lebontása Djuna Barnes Éjerdő című regényében.” Szkholion 13.1 (2015). 74-82.

Konferencia-előadások

  • 2017 szeptember: Contact Zones: Transnational Encounters, Dialogues and Self-Representation in Contemporary Eastern European Literature, Cinema and Visual Cultures, “When Minoroties Fall in Love Intersections of Space, Sexuality and Ethnicity in Kriszta Bódis’s A Village Romance
  • 2017 június-július: The NECS 2017 Conference: Sensibility and the Senses – Media, Bodies, Practices, Párizs, “See with your Tongue – Taste as an Alternative Gaze in Abdellatif Kechiche’s Blue is the Warmest Color (2013)”
  • 2017 június: 4th ASSE International Conference, Vlore, “’Dar-link, do you vant a kavitchka?’ Language and Identity in Charlotte Mendelson’s Almost English”
  • 2017 május: Gendering the Urban Imaginary: Fantasy, Affect, Transgression, Debrecen, ““Shut up and march” The March as a Spatial Re-interpretation of London in Matthew Warchus’ Pride”
  • 2017. január: 13th Biennial Conference of HUSSE, Eger, „In-between Cultures: The Second Generation Immigrant as Ethnographer”
  • 2016. december: ZOOM3: Nemek és etnikumok terei a magyar filmben, Debrecen, „Amikor kisebbségek találkoznak: Tér, szexualitás és etnicitás viszonyai Bódis Kriszta Falusi románc (meleg szerelem) című dokumentumfilmjében”
  • 2016. november: International Conference on Space and Cinema, Lisszabon, „Imaginations of Rural and Urban Spaces in Eastern European Queer Cinema: Homophobia, Masculinity, Crisis”
  • 2016. szeptember: Nyim12: A tér neme, a nemek terei, Szeged, „»Mi itt nem olyanok vagyunk, mint te«: Homofóbia mint a posztszocialista maszkulinitáskrízis tünete”
  • 2016. július: NECS 2016 Conference – In/Between: Cultures of Connectivity, Potsdam, „»This is not America«: Allegories of Escape and Retreat as in Eastern European Queer Cinema” 
  • 2016. június: Popular Music In Eastern Europe, Debrecen, „From Flamboyant Trend-Setter to Paternalistic Conservative: The Case Study of Ákos as Eastern European Pop Star”
  • 2016. május: A Hatvani István Szakkollégium Tavaszi Tudományos Hallgatói Konferenciája, Debrecen, „Egykor szörny, ma már ember: Szörnyűséges másság, mint a valósághoz való adaptáció technikája Doris Lessing Az ötödik gyerek és Fay Weldon Nőstény ördög című regényeiben”
  • 2016. március: (En)Gendered Lives, hallgatói konferencia, Debrecen, „»Same Person . . . Just a Different Sex« - Cinematic Subversion in Sally Potter's Orlando”
  • 2016. február: Gender, Translocality and the City conference, Debrecen, „Estranged Hustlers and Rapturous Gays: The Dual Portrayal of Homosexual Marginality in Contemporary Eastern European Cinema”
  • 2015. június: Gendered Identities in Contemporary Literary and Visual Narratives international conference, Budapest, „The Other Neighbour: Controversial Homosexuality in the Television Soap Opera Szomszédok(Neighbours)”
  • 2015. május: A Hatvani István Szakkollégium Tavaszi Tudományos Hallgatói Konferenciája, Debrecen, "Ugyanaz az ember . . . csak más a neme" - filmes szubverzió Sally Potter Orlando című Woolf-adaptációjában
  • 2015. április: XXXII. Országos Tudományos Diákköri Konferencia Humán Tudományi Szekciója, Budapest, „Előbújni a vasfüggöny mögül: a homoszexualitás ábrázolása a magyar filmben a rendszerváltás előtt és után”
  • 2014 december: ZOOM 2 konferencia - Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben, Debrecen, „Előbújni a vasfüggöny mögül: a szexuális másság térbeli metaforikája a magyar filmben”
  • 2013 november: A Hatvani István Szakkollégium Őszi Tudományos Hallgatói Konferenciája, Debrecen, „A nemi szerepek megkérdőjeleződése Djuna Barnes Éjerdő című regényében”
Legutóbbi frissítés: 2023. 03. 26. 19:52